Cauciucuri de iarna & cauciucuri de vara

Cauciucuri de iarna & cauciucuri de vara

Pentu ca toti detinatorii de autovehicule cunosc problema obligativitatii cauciucurilor de iarna pe perioada sezonului rece, si pentru ca vine sezonul cald si majoritatea proprietarilor de masini se preocupa de echiparea autoturismelor cu anvelope de vara, ne-am gandit sa dezbatem un pic aceasta problema din punct de vedere al economiei financiare care se poate face, sau nu, daca se merge continuu ( adica sa mergem si vara ) cu anvelopele de iarna.
Este clar si cu totii o stim ca anvelopele de iarna au o structura diferita de cea a anvelopelor de vara si anume cauciucul folosit la confectionarea anvelopelor de iarna are o consistenta mai moale si in consecinta acestea se vor uza ( tocii ) mai rapid. Acesta este si motivul pentru care majoritatea proprietarilor de autovehicule iau hotararea ca la sfarsitul sezonului rece sa schimbe anvelopele de iarna cu cele de vara.
Odata cu aceasta obligativitate a cauciucurilor de iarna pe perioada sezonului rece, s-a dezvoltat si industria service-urilor de roti, care au aparut ca ciupercile dupa ploaie, insa atentie dragilor, pentru ca nu toate sunt autorizate, astfel incat uneori calitatea serviciilor oferite lasa de dorit. Atentie mare cand alegeti service-ul de roti unde doriti schimbarea cauciucurilor intrucat de multe ori nu numai pretul este diferenta dintre serviciile oferite.
Din momentul in care a fost impusa obligativitatea echiparii autovehiculelor cu cauciucuri de iarna, au aparut si cheltuielile suplimentare pentru detinatorii de auto, ocazionate atat de achizitia celor doua tipuri de cauciucuri ( de iarna si de vara ) cat si de cheltuielile ocazionate de schimbul anvelopelor, primavara, cand trebuiesc montate cele de vara si toamna cand trebuiesc demontate cele de vara si montate cele de iarna.
Daca facem un calcul simplu numai pentru manopera (montat- demontat, echiibrat ), rezulta ca pentru un autoturism se cheltuiesc pe an aproximativ 120 lei.
Aceasta valoare ar trebui sa acopere valoarea gradului de uzura a cauciucurilor de iarna, pentru ca altfel aceasta activitate se face in zadar si atunci ar fi mai bine sa nu se schimbe cauciucurile de iarna putandu-se circula si in sezonul cald cu acestea.
Ideal si mult mai economic este sa achizitionam al doilea rand de jante astfel incat sa nu mai fim nevoiti sa platim demontat-montat plus echilibratul, dar acest lucru implica cum spuneam mai devreme un efort financiar pentru achizitionarea celui de-al doilea rand de jante.
In concluzie, daca sunteti un detinator de autoturism iar numarul km parcursi anual nu este foarte mare astfel incat sa justifice aceasta cheltuiala ocazionata de demontat-montat-echilibrat a celor 4 anvelope ale masinii, atunci este clar ca este mai bine sa mentinem cauciucurile de iarna montate pe masina si pe perioada sezonului cald.
Rugam pe aceasta cale un eventual specialist in acest domeniu sa ne puna la dispozitie o formula de calcul comparativ, pentru stabilirea gradului de uzura a cauciucurilor de vara si de iarna pe perioada sezonului cald in functie de numarul de km parcursi anual.
Cu convingerea ca v-am dat un subiect de meditatie echipa de la Rexton rent a car Bucuresti doreste tuturor conducatorilor auto multi kilometrii fara evenimente.

Toate drepturile de rescriere pentru acest articol apartin firmei Rexton rent a car Bucuresti.
Preluarea si distribuirea acestui articol este gratuita, insa cei interesati sunt rugati sa ne contacteze in prealabil la nr. de tel. 0722.422.599 pentru a obtine acordul autorului.

About the author

admin

admin

Call Now Button